برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور : اجرایی شدن طرح فناورانه مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو

به منظور دسترسی آنلاین زنجیره تامین خودرو به اطلاعات و تسهیل جریان تامین و تولید، شرکت ساپکو از سال گذشته طرح استقرار و پیاده سازی مدیریت چرخه عمر محصول «PLM» را به عنوان یکی از پروژه های طرح تحول دیجیتال ، اجرایی کرد.
دوشنبه 21 آذر 1401

به گزارش اداره اطلاع رسانی ساپکو، با هدف ذخیره‌سازی یکپارچه اطلاعات طراحی محصول در ساختاری واحد و همچنین به منظور تعامل و دسترسی آنلاین تیم‌های طراحی و ذی­نفعان محصول به آخرین اطلاعات چرخه طراحی محصول، برای نخستین‌بار در صنعت خودروی کشور، پروژه مدیریت چرخه عمر محصول، PLM، در شرکت ساپکو راه‌اندازی شد.

این پروژه، نقش کلیدی و موثر در مدیریت داده‌های محصول، مدیریت طراحی محصول، مدیریت آنلاین مهندسی سیستم در محصولات جدید و نیز مدیریت پروژه‌های محصولات جدید در فرایند زنجیره تامین به صورت یکپارچه را ایفا خوهد کرد.

به واسطه این پروژه، فعالیت­‌های تست از طریق شبیه­‌سازی در محیط دیجیتالی، پیش از ورود به محیط فیزیکی و ساخت انجام می­‌پذیرد و هزینه­‌های مالی ناشی از دوباره‌کاری­‌ها و تغییرات، کاهش قابل توجهی می­‌یابد.

همچنین PLM، زمان تولید یک خودرو با پلتفرمی جدید را به استانداردهای جهانی یعنی 22 ماه می‌­رساند که کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های تولید را در ­پی خواهد داشت و تخمین زده می‌­شود این پروژه، زمینه‌ساز کاهش درخور تحسین 30 درصدی هزینه‌های تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد بود.

گفتنی است ایده این پروژه در سال 1396مطرح شد، اما با توجه به تحریم­‌ها و عدم همکاری شرکت‌های خارجی به تعویق افتاد،  این طرح در سال جاری  با همت شرکت ساپکو و همکاری شرکت الماس اسپادان،  به صورت آزمایشی و موازی با مدیریت دستی سابق، در محصول K125 آغاز شده و به نتایج مثبتی دست یافته است.

پیش­بینی می­‌شود با عنایت به تجارب کسب شده، محصول TF21 (خودرو اقتصادی و جایگزین پژو 206) به طور کامل در ذیل این پروژه مهم تولید شود.

تصاویر

برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور : اجرایی شدن طرح فناورانه مدیریت چرخه عمر محصول (PLM) در زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو

plm

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

163250 :تعداد کل بازدیدها