تحول در DNA سازمان

فرآیندها DNA سازمان هستند. شما می توانید در مورد داده ها، بینش ها و معیارها صحبت کنید، اما موجودیتی که همه موارد مذکور را هدایت می کند فرآیند کسب و کار است. نقش فرآیندها در موفقیت سازمان ها بر کسی پوشیده نیست. این اهمیت تا جایی است که تحول فرآیند (Process Transformation)به عنوان یکی از ابعاد چهارگانه تحول دیجیتال تعریف و امروزه به کارگیری رویکرد مدیریت فرآیندهای کسب و کار(Business Process Management) که به تحلیل، طراحی، استقرار و ارزیابی فرآیندها می پردازد به یکی از اقدامات کلیدی بسیاری از ساز...
شنبه 01 بهمن 1401

فرآیندها DNA سازمان هستند. شما می توانید در مورد داده ها، بینش ها و معیارها صحبت کنید، اما موجودیتی که همه موارد مذکور را هدایت می کند فرآیند کسب و کار است. نقش فرآیندها در موفقیت سازمان ها بر کسی پوشیده نیست. این اهمیت تا جایی است که تحول فرآیند  (Process Transformation)به عنوان یکی از ابعاد چهارگانه تحول دیجیتال تعریف و امروزه به کارگیری رویکرد مدیریت فرآیندهای کسب و کار(Business Process Management)  که به تحلیل، طراحی، استقرار و ارزیابی فرآیندها می پردازد به یکی از اقدامات کلیدی بسیاری از سازمان ها تبدیل شده است و زمینه ساز تحول فرآیند می باشد

سازمان ها هرچه چابک تر باشند احتمال پیروزی شان بیشتر خواهد و این واقعیت بی رحم دنیای دیجیتال است، چابکی حاصل به هم آمیختگی دقت در انتخاب و سرعت در اجراء است و این ترکیب طلایی؛ نوش داروی شما در عصر تحول دیجیتال است، نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) به عنوان ابزار BPM به سازمان کمک می کند تا فرآیندهای کسب و کار خود را طراحی، مدل سازی و ایجاد  نموده و ازطریق تجزیه و تحلیل نسبت به  بهبود، اتوماسیون و هوشمندسازی فرآیندها اقدام و سازمانی چابک ایجاد نمایید.

باعنایت به ماموریت شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو(ساپکو)، طرح تحول دیجیتال ساپکو و زنجیره تامین نگاه ویژه ای به تحول فرآیندها در حوزه های درون سازمانی و زنجیره تامین داشته و باهدف تحول در مدیریت زنجیره تامین، پروژه " بهبود فرآیندهای سازمان مبتنی برBPMS  " را به عنوان یکی از زیرساخت های تحول دیجیتال تعریف نموده است.

در این پروژه بهبود فرآیندهای سازمان بر بستر نرم افزار مدیریت کسب و کار براساس سه رویکرد ذیل صورت می پذیرد:

توسعه دیجیتال محور فرآیندها : در توسعه دیجیتال محور فرآیند، کارائی و قابلیت فرآیند با بهره گیری از فناوری های دیجیتال به طرز چشمگیری بهبود می یابد، بدون اینکه آن فرآیند دستخوش تغییرات اساسی شود.

جایگزینی دیجیتال محور فرآیندها : به معنای بهره گیری از فناوری های دیجیتال به منظور ایجاد جانشین برای فرآیندی است که درحال حاضر بدون فناوری و گام های متفاوتی درحال انجام شدن است.

بازآفرینی دیجیتال محور فرآیندها : بازطراحی بنیادین فرآیند با محوریت فناوری های دیجیتال

امکان تجزیه و تحلیل فرآیندهای فعلی برای یافتن کاستی ها و زمینه های بهبود، شبیه سازی اثرات تجاری تغییرات بر فرآیندهای کسب و کار، مدل سازی بهینه از فرآیندهای جاری ، اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار برای به دست آوردن قابلیت ردیابی، صرفه جویی در هزینه، کارایی بیشتر، بهره وری و کارایی؛ چابکی و انعطاف پذیری نسبت به تغییرات مستمر در فرآیندها برای تنظیم تقاضای مشتری؛ نظارت در زمان واقعی با استفاده از تجزیه و تحلیل برای شناسایی مشکلات از جمله مزایای اجرای این پروژه می باشد.

بهره گیری از فناوری های نوین و تحول آفرین در جاری سازی فرایندها

ازجمله اهداف این پروژه بکارگیری فناوری های تحول آفرین نظیر هوش‌مصنوعی(AI) و خودکارسازی روباتیک فرآیندها(Robotic Process Automation)  به عنوان اصلی فناوری های خودکارسازی فرایندها درجهت کاهش عملیات غیرضروری کارکنان است که در نتیجه به آنها فرصت می دهد تا بیشتر بر وظایف راهبردی تر خود تمرکز کنند.

 

تصاویر

 تحول در DNA سازمان

8-01

 تحول در DNA سازمان

8-02

 تحول در DNA سازمان

8-03

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

157614 :تعداد کل بازدیدها