در نشست مشترک گروه صنعتی ایران خودرو و متولیان انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن قطعه سازی مطرح شد: تشکیل شورای مشترک هماهنگی صنعت خودرو با رویکرد اتحاد و هم افزایی صنعت خودرو و قطعه‌سازی

مهندس پیرمحمدی مدیر عامل شرکت ساپکو در نشست افطار گروه صنعتی ایران خودرو و انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن صنعت قطعه‌سازی اظهار داشت:دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه خودکفایی قطعات و مجموعه‌های خودرو در شرایط دشوار تحریم بیگانگان با همت و همدلی زنجیرة تأمین صنعت خودرو در سال گذشته به منظور تحقق برنامه تولید حاصل شده است اما صنعت خودرو با مشکلات محیطی متعددی روبه‌روست و عده‌ای که برای این صنعت مانع‌تراشی می‌کنند به عنوان مدعی در خصوص مشکلات، مطالبه‌گری می‌نمایند.
ﺳﻪشنبه 06 اردیبهشت 1401

دستاوردهای ارزنده‌ای در حوزه خودکفایی قطعات و مجموعه‌های خودرو در شرایط دشوار تحریم بیگانگان با همت و همدلی زنجیرة تأمین صنعت خودرو در سال گذشته به منظور تحقق برنامه تولید حاصل شده است اما صنعت خودرو با مشکلات محیطی متعددی روبه‌روست و عده‌ای که برای این صنعت مانع‌تراشی می‌کنند به عنوان مدعی در خصوص مشکلات، مطالبه‌گری می‌نمایند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی ساپکو، مهندس پیرمحمدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مقوله جهاد تبیین و ضرورت اهتمام آن در صنعت خودرو و قطعه‌سازی اظهار داشت:

در راستای تحقق تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان، تبیین دستاوردها و تلاش‌های انجام شده در صنعت خودرو و قطعه‌سازی وظیفه خطیری است که بر دوش یکایک ماست. وی با اشاره به تولید محصول در صنعت خودروسازی و نقش تولید در رشد اقتصادی کشورها، اظهار داشت: صنعت خودرو با نقش ارزنده‌ای که در پیشگیری از خام‌فروشی مواد اولیه و افزایش تولید صنعتی و سهم بسزایی که در اشتغالزایی ایفا می‌کند به عنوان موتور رشد و توسعه اقتصادی کشور مطرح است.

مدیر عامل ساپکو همچنین اظهار داشت: خام‌فروشی و صادرات مس و مواد اولیه به ازای واردات محصول، علاوه بر صرف هزینه‌های گزاف ، کشور ما را از فرصت‌های شغلی  بسیاری محروم خواهد کرد.

مدیر عامل ساپکو، صادرات ورق به قیمت تنی ۸۰۰ دلار و واردات خودرو به ازای تنی ۳۰۰۰ دلار را مصداق فرصت‌سوزی برای صنعت و اقتصاد کشور توصیف و اظهار داشت:

صنعت خودرو در تمام جوامع به عنوان پیشران اصلی رشد و توسعه مطرح است. در کشور ما نیز این صنعت در طی ۳۰ سال گذشته بیشترین رشد را داشته است و قطعه‌سازان ما در طی ۳۰ سال گذشته از ۱۰ قطعه‌ساز به بیش از ۳۰۰۰ قطعه‌ساز رشد یافته‌اند و جای بسی خوشحالی است که با همت شبکه تأمین و جوانان این مرز و بوم، محصول دنای گروه صنعتی ایران خودرو با بیش از ۷۵ درصد ساخت داخل تولید می‌شود و صنعت خودروی ما از پیکان سال ۱۳۵۷ به تولید دناپلاس با ۷۵ درصد ساخت داخل ارتقا یافته است.

مهندس پیرمحمدی با اشاره به نقش مؤثر و سازنده ۲ انجمن فعال و دلسوز صنعت قطعه‌سازی تأکید کرد:  علاوه بر اهتمام به تولید اقتصادی و دانش بنیان، روایتگری توسعه صنعتی در صنعت خودروی کشور ، در حکم جهاد اکبر و واجب است و بایستی با انعکاس واقعیت‌های صنعت خودرو از طریق جهاد تبیین ،  اثبات کنیم که صنعت خودرو در سخت‌ترین شرایط تحریم بیگانگان با هم‌افزایی انجمن‌های حوزه خودرو و همدلی خودروسازی و قطعه‌سازی، همچنان برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ ، پیشرو خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ساپکو ضمن تأکید بر تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو، هم‌افزایی و همفکری انجمن های قطعه‌سازی را به منظور برنامه‌ریزی توسعه و افزایش تولید، توسعه محصول و جلب رضایت مصرف‌کننگان ضروری دانست

تصاویر

در نشست مشترک گروه صنعتی ایران خودرو و متولیان انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن قطعه سازی مطرح شد: تشکیل شورای مشترک هماهنگی صنعت خودرو با رویکرد اتحاد و هم افزایی صنعت خودرو و قطعه‌سازی

image_6487327

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

169941 :تعداد کل بازدیدها